.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوادي آملي : حرام خدا با تغيير نام حلال نمي‌شود

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه تغيير نام «رشوه» به «هديه» آن را حلال نمي‌كند، گفت: حرام خداوند با تغيير نام حلال نمي‌شود.

به گزارش مركز خبر حوزه، آيت‌الله عبدالله جوادي آملي طي بياناتي در درس اخلاق هفتگي گفت: امام علي (ع) در مقابل پيشنهاد رشوه اشعث بن قيس با تاكيد بر اينكه دنيا در نظر ايشان از پست‌ترين امور هم پست‌تر است، گفتند اگر همه ثروت دنيا در دستان علي(ع) قرار بگيرد هرگز از اقامه عدل در جامعه زير حكمراني خود دست برنمي‌دارد.

ايشان همچنين با بيان اينكه گناه براي انسان گنهكار همچون سم و آتش است، اظهار داشت: كسي كه گناه مي‌كند در همين دنيا در آتش آن مي‌سوزد، اما از آنجا كه سرمست دنيا و بازي‌هاي آن شده غافل از اين حقيقت دردناك است.

آيت‌الله جوادي آملي در ادامه با تقسيم عابدان به سه گروه گفت: گروهي به دليل ترس از خدا عده‌اي به شوق بهشت و برخي از عابدان نيز به دليل حب لقاي الهي در اين دنيا عبادت مي‌كنند، البته در عرصه رعايت مسايل اخلاقي، حق‌الله و حق‌الناس و نيز رعايت احكام فقهي و حقوقي اين سه انگيزه را در افراد مي‌بينيم.

وي همچنين با بيان اينكه هيزم جهنم را افراد ظالم جامعه تشكيل مي‌دهند، ابراز داشت: كساني كه در جامعه اهل قرض‌الحسنه و صدقه دادن نيستند و با رباخواري فقط به فكر افزايش ثروت خود هستند، نمي‌دانند كه در نهايت با روي سياه از اين دنيا مي‌روند.

استاد حوزه علميه قم اضافه كرد: اگر ما چشم بصيرت داشته باشيم و فرمايش معصومين(ع) را به درستي درك كنيم، به خوبي متوجه مي‌شويم كه رباخوار، ديوانه است و دارد با گناهي كه مرتكب مي‌شود در واقع سم و آتش مي‌خورد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.